Terenska nastava učenika 5. i 6. razreda OŠ Sveti Martin na Muri u Muzeju Međimurja
Muzej Međimurja - učionica na jedan dan
Učenici petog i šestih razreda proveli su svoj radni dan u petak, 2. studenoga na terenskoj nastavi u Muzeju Međimurja u Čakovcu. Voditelj i organizator terenske nastave bila je učiteljica povijesti Petra Novinščak. Tema terenske nastave bila je bolje upoznavanje zavičajne povijesti i kulturne baštine na temelju građe izložene u zavičajnom muzeju kroz integriranu nastavu predmeta povijesti, prirode, hrvatskog i njemačkog jezika te matematike. Redovni sadržaji iz plana i programa nastavnih predmeta provodili su se kroz projektnu nastavu istraživanjem i učenjem na interdisciplinarni način. Učenici su terenskim istraživanjem, skupljanjem podataka i njihovom analizom kreativno učili o značaju i vrijednosti zavičajne baštine. Cilj je bio potaknuti njihovo kritičko razmišljanje i uočavanje uzročno-posljedičnih veza, razvijanje osjećaja za očuvanjem kulturne baštine, razvijanje socijalnih vještina, timskog rada i osjećaja zajedništva. Na taj način se može oblikovati ugodno radno ozračje, omogućiti rad bez prisile i straha te druženje učenika uz stvaranje novih poznanstva. Fotografije.
Petra Novinščak, prof.
Nastava se organizirala u prostorijama Muzeja Međimurja u Čakovcu i njegovom dvorištu u 5 radionica (povijest, priroda, matematika, njemački jezik i hrvatski jezik). Radionice su trajale po 30 minuta i održavale se istovremeno. Učenici su bili podijeljeni u 5 grupa, svaka je brojila do 15 članova i ciklički su sudjelovali u radu radionica. Svaka je grupa imala učenika-voditelja koji se brinuo o hodogramu grupe, njezinom integritetu i disciplini.
Na satovima povijesti učenici su kroz izložbeni materijal Arheološkog odjela ponavljali prapovijesnu i antičko-rimsku prošlost Međimurja, osvrnuli se na razdoblja srednjeg i novog vijeka te uloge Zrinskih u hrvatskoj povijesti. Na satu hrvatskog jezika učili su o tiskarstvu, vrstama medija i njihovoj ulozi u prošlosti, a na satu prirode koristeći se muzejskim apotekarskim izlošcima govorili su o prehrambenim navikama. Jezično i kreativno izražavanje kroz opis slika vježbali su na njemačkom jeziku, dok su se na matematici upoznavali s njezinom prošlošću, poznatim matematičarima te rješavali matematičke mozgalice prilagođene nastavnom sadržaju i uzrastu.
Muzej Međimurja i ravnatelj mr. Kalšan pozdravili su ovakav način integrirane nastave i izašli ususret ideji, omogućivši voditeljima nastave i učenicima OŠ Sv. Martin na Muri da na ugodan, zabavan i poučan način provedu posjet muzeju i na malo drugačiji način odrade svoje školske sate taj dan.
Petra Novinščak, prof. povijesti
Terenska nastava učenika 5. i 6. razreda OŠ Sveti Martin na Muri u Muzeju Međimurja
Muzej Međimurja - učionica na jedan dan
Učenici petog i šestih razreda proveli su svoj radni dan u petak, 2. studenoga na terenskoj nastavi u Muzeju Međimurja u Čakovcu. Voditelj i organizator terenske nastave bila je učiteljica povijesti Petra Novinščak. Tema terenske nastave bila je bolje upoznavanje zavičajne povijesti i kulturne baštine na temelju građe izložene u zavičajnom muzeju kroz integriranu nastavu predmeta povijesti, prirode, hrvatskog i njemačkog jezika te matematike. Redovni sadržaji iz plana i programa nastavnih predmeta provodili su se kroz projektnu nastavu istraživanjem i učenjem na interdisciplinarni način. Učenici su terenskim istraživanjem, skupljanjem podataka i njihovom analizom kreativno učili o značaju i vrijednosti zavičajne baštine. Cilj je bio potaknuti njihovo kritičko razmišljanje i uočavanje uzročno-posljedičnih veza, razvijanje osjećaja za očuvanjem kulturne baštine, razvijanje socijalnih vještina, timskog rada i osjećaja zajedništva. Na taj način se može oblikovati ugodno radno ozračje, omogućiti rad bez prisile i straha te druženje učenika uz stvaranje novih poznanstva. Fotografije.
Petra Novinščak, prof.
Nastava se organizirala u prostorijama Muzeja Međimurja u Čakovcu i njegovom dvorištu u 5 radionica (povijest, priroda, matematika, njemački jezik i hrvatski jezik). Radionice su trajale po 30 minuta i održavale se istovremeno. Učenici su bili podijeljeni u 5 grupa, svaka je brojila do 15 članova i ciklički su sudjelovali u radu radionica. Svaka je grupa imala učenika-voditelja koji se brinuo o hodogramu grupe, njezinom integritetu i disciplini.
Na satovima povijesti učenici su kroz izložbeni materijal Arheološkog odjela ponavljali prapovijesnu i antičko-rimsku prošlost Međimurja, osvrnuli se na razdoblja srednjeg i novog vijeka te uloge Zrinskih u hrvatskoj povijesti. Na satu hrvatskog jezika učili su o tiskarstvu, vrstama medija i njihovoj ulozi u prošlosti, a na satu prirode koristeći se muzejskim apotekarskim izlošcima govorili su o prehrambenim navikama. Jezično i kreativno izražavanje kroz opis slika vježbali su na njemačkom jeziku, dok su se na matematici upoznavali s njezinom prošlošću, poznatim matematičarima te rješavali matematičke mozgalice prilagođene nastavnom sadržaju i uzrastu.
Muzej Međimurja i ravnatelj mr. Kalšan pozdravili su ovakav način integrirane nastave i izašli ususret ideji, omogućivši voditeljima nastave i učenicima OŠ Sv. Martin na Muri da na ugodan, zabavan i poučan način provedu posjet muzeju i na malo drugačiji način odrade svoje školske sate taj dan.
Petra Novinščak, prof. povijesti
« Prosinac 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 |
16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 |
23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 |
30 | 31 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |